Najnoviji incident na beogradskim ulicama u kom je učestvovalo vozilo Gradskog saobraćajnog preduzeća (GSP) Beograd, i u kom su dve osobe teže povređene, još jednom dokazuje činjenicu da su ljudi poput Aleksandra Šapića koji vode Beograd i upravljaju javnim preduzećima opasni po život Beograđana, rekao je danas potpredsednik Narodnog pokreta Srbije Miloš Pavlović.
Pavlović je podsetio da je ovo ko zna koji put poslednjih meseci da u nesrećama učestvuju vozila GSP-a, kao i da ovo preduzeće svake godine pravi finansijske gubitke, odnosno da duguju već godinama i Infostanu, Vodovodu, Evropskoj banci za obnovu i razvoj i elektranama. Konkretno, gubici GSP-a su 2021. godine bili 1.2 milijarde dinara, dok su 2020. bili 2.2 milijarde.
„Dakle, otprilike svake godine posle svih ulaganja i donacija grada GSP gubi između 10 i 20 miliona evra godišnje, te opravdano sumnjam da se GSP namerno gura u finansijske dugove i devastira kako bi se dovelo u fazu da jedini izlazak iz problema bude njegova privatizacija”, rekao je Pavlović.
On dodaje da Narodni pokret Srbije predlaže kao jedno od rešenja za javni gradski prevoz njegovu reformu i reorganizaciju, kao i svakog drugog javnog preduzeća, tako što će se postaviti profesionalan i stručan menadžment koji će izvršiti optimizaciju stručnog kadra i broja zaposlenih, zaustaviti nameštene javne nabavke, a novac od zaustavljanja nameštenih javnih nabavki usmeriti za kupovinu nove infrastrukture. Prevoz putnika treba poveriti samo onim privatnim prevoznicima koji će garantovati kvalitetniju i bolju uslugu prevoza Beograđanima, a protiv odgovornih lica koja su u prethodnom periodu doveli preduzeće na ivicu bankrota treba inicirati pokretanje krivičnih postupaka.
„Koliko je zapravo stanje loše pokazuje nam to što je infrastruktura u stanju raspada čime se ugrožava bezbednost saobraćaja, klima u autobusima leti greje a zimi hladi, vozači su prinuđeni da rade i po dve smene kako bi sebi obezbedili ekonomsku egzistenciju, GSP pojedine poslove održavanja poverava privatnim preduzećima tako da smo dobili neku vrstu privatno-javnog partnerstva koji kontroliše gradski prevoz, a na sve to u prethodne četiri godine napravljen je dug od 9 milijardi dinara za koji niko nije odgovarao”, dodaje on.
Pavlović zaključuje da je zbog svega toga neophodno što pre uraditi dubinsku analizu ovog preduzeća i identifikovati mogućnosti za reorganizaciju i unapređenje funkcionisanja kako bi se, na prvom mestu, garantovala bezbednost Beograđana.



