Најновији инцидент на београдским улицама у ком је учествовало возило Градског саобраћајног предузећа (ГСП) Београд, и у ком су две особе теже повређене, још једном доказује чињеницу да су људи попут Александра Шапића који воде Београд и управљају јавним предузећима опасни по живот Београђана, рекао је данас потпредседник Народног покрета Србије Милош Павловић.
Павловић је подсетио да је ово ко зна који пут последњих месеци да у несрећама учествују возила ГСП-а, као и да ово предузеће сваке године прави финансијске губитке, односно да дугују већ годинама и Инфостану, Водоводу, Европској банци за обнову и развој и електранама. Конкретно, губици ГСП-а су 2021. године били 1.2 милијарде динара, док су 2020. били 2.2 милијарде.
„Дакле, отприлике сваке године после свих улагања и донација града ГСП губи између 10 и 20 милиона евра годишње, те оправдано сумњам да се ГСП намерно гура у финансијске дугове и девастира како би се довело у фазу да једини излазак из проблема буде његова приватизација”, рекао је Павловић.
Он додаје да Народни покрет Србије предлаже као једно од решења за јавни градски превоз његову реформу и реорганизацију, као и сваког другог јавног предузећа, тако што ће се поставити професионалан и стручан менаџмент који ће извршити оптимизацију стручног кадра и броја запослених, зауставити намештене јавне набавке, а новац од заустављања намештених јавних набавки усмерити за куповину нове инфраструктуре. Превоз путника треба поверити само оним приватним превозницима који ће гарантовати квалитетнију и бољу услугу превоза Београђанима, а против одговорних лица која су у претходном периоду довели предузеће на ивицу банкрота треба иницирати покретање кривичних поступака.
„Колико је заправо стање лоше показује нам то што је инфраструктура у стању распада чиме се угрожава безбедност саобраћаја, клима у аутобусима лети греје а зими хлади, возачи су принуђени да раде и по две смене како би себи обезбедили економску егзистенцију, ГСП поједине послове одржавања поверава приватним предузећима тако да смо добили неку врсту приватно-јавног партнерства који контролише градски превоз, а на све то у претходне четири године направљен је дуг од 9 милијарди динара за који нико није одговарао”, додаје он.
Павловић закључује да је због свега тога неопходно што пре урадити дубинску анализу овог предузећа и идентификовати могућности за реорганизацију и унапређење функционисања како би се, на првом месту, гарантовала безбедност Београђана.