С обзиром на то да је у петак истекао рок за оставке одговорних за страдање 14 људи у Новом Саду, а који су грађани испоставили на протестима, посланици парламентарних опозиционих странака поднели су у Народној скупштини предлог за гласање о неповерењу председнику Владе Републике Србије скупивши довољан број потписа.
Како се образлаже у предлогу, који потписују 84 посланика опозиције, разлози због којих се предлаже гласање о неповерењу председнику Владе Републике Србије Милошу Вучевићу су пропусти у вршењу надлежности и предузимању мера, као и невршење дужности утврђивања одговорности надлежних лица, а који су кршењем закона и невршењем своје дужности, неадекватним реаговањем и непредузимањем мера довели до урушавања безбедносног система Републике Србије, а што је за последицу имало трагична дешавања у нашем друштву. Односно, то је довело до погибије четрнаесторо људи услед урушавања надстрешнице на Железничкој станици у Новом Саду 1. новембра 2024. године услед обављања послова реконструкције и адаптације инфраструктурних објеката, а који послови су обележени знаком тајности противно законским и другим прописима и у којим пословима се за извођаче радова и надзорни орган на инфраструктурним објектима бирају фирме без лиценци, стручних и технички оспособљених кадрова, инфраструктуре, кредибилитета и пословне историје.
Председник Владе Милош Вучевић није поводом трагичног догађаја предузео нити један акт на који је овлашћен како би се јавност умирила и како би се спречило да се овакви трагични догађаји понове. Такође, посебно се указује да је Вучевић био градоначелник Новог Сада у време реализације пројекта реконструкције и изградње пруге Нови Сад – Суботица – државна граница, укључујући и реконструкцију станичне зграде у Новом Саду.
Посланици даље наводе да се ради о јавном објекту, да је државно предузеће „Инфраструктура Железнице Србије” а.д. Београд било инвеститор, а Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, односно Влада Републике Србије финансијер извођења радова, који су извођени противно Закону о планирању и изградњи и другим прописима, без пријаве радова и са изабраним стручним надзором у току извођења радова који је ангажован од стране инвеститора а без реаговања на очигледне пропусте, а што је директна одговорност Владе Републике Србије.
Уз све то у предлогу се подсећа да је реконструисана зграда Железничке станице у Новом Саду свечано отворена 5. јула ове године, а пријава радова је поднета тек 7. октобра 2024. године, односно потврда о пријави радова је издата 16. октобра 2024. године. Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, Сектор за инспекцијски надзор је дозволило да се зграда пусти у јавну употребу а без да је за зграду издата употребна дозвола.
Подсећамо да су народни посланици из редова опозиције већ поднели захтев за хитно сазивање Одбора за контролу служби безбедности и Одбора за одбрану и унутрашње послове. Предложена је једна тачка дневног реда за обе седнице и то разматрање Извештаја о раду припадника Министарства унутрашњих послова и служби безбедности ради утврђивања незаконитости и неправилности у њиховом раду на протесту у Новом Саду одржаном 5. новембра поводом погибије 14 људи услед урушавања надстрешнице на Железничкој станици у Новом Саду 1. новембра.