Градска власт је прекршила закон када је у питању кружни ток код Ушћа, јер пројекат није израђен, као ни техничка контрола, а не постоји ни грађевинска дозвола за њега, а раскрсница је урађена у оквиру редовног одржавања ЈП ,,Београд пут”, рекла је за телевизију Инсајдер саобраћајна инжењерка Марина Липовац Танасковић из ресорног одбора за за саобраћај и инфраструктуру Народног покрета Србије (НПС).
Липовац Танасковић, која је и дипломирала на теми кружних раскрсница, истиче да је радове на кружном току код Ушћа једино испратио надзор и додаје да је суштина целе приче да све треба да се ради по закону, од почетка до краја.
,,Кружне раскрснице служе да се саобраћај успори и буде безбеднији, а никако да се убрза и као такве се користе годинама уназад. Постоји и тренд тзв. турбо кружних раскрсница које служе за убрзавање саобраћаја, али само у ненасељеним подручјима”, објаснила је она.
Према њеним речима, када се говори о старом Савском мосту, почетак је био погрешан, највећи проблем је што се руши стари мост и што нико није дао шансу да он остане, а да се нови изгради на некој другој локацији, а првенствено је требало урадити анализу па тек онда да се види да ли мост треба да се сруши.
,,Није идеја срушити стару градњу и направити већу и лепшу, већ треба паметно управљати. Ништа од тога се не ради само зато што је неко одлучио нешто и рекао да је то свршен чин. Ниједан стручњак неће рећи да стари мост треба да се сруши, посебно не стручњак који посматра шта се дешава у свету, јер одрживи развој градова подразумева да се ништа од инфраструктуре не сме рушити, већ реконструисати и правити, па чак и зграде, а не само велики инфраструктурни пројекти”, додала је она.
Она наглашава да постоји низ решења како се решавају гужве у градовима, а прво и најосновније је да постоји градски превоз који добро функционише, који је поуздан и који ће да привуче људе и додаје да жуте траке треба да буду слободне за возила којима су намењена, као и да постоје паметни семафори и системи чиме се поспешује саобраћај и нема загушења, али да је проблем и паркирање.
,,Према уговору који је верификован у Скупштини Србије рушење моста коштаће 12 милиона евра. Србија се последњих година толико задужује код Кине, а у прошлој години смо имали преко 10 милијарди евра задужења, што је превелико задужење да радимо све инфраструктурне пројекте под велом тајни, за које нисмо видели пројекте и који иду преко директне погодбе”, рекла је она.
Она каже да за све разлоге које смо чули за рушење моста може да се нађе компромисно решење, јер мост треба да остане без обзира на врсту саобраћаја која ће се одвијати преко њега.