Одлука о укидању тролејбуса у Београду део је плана градске власти која годинама финансијски уништава Градско саобраћајно предузеће ,,Београд” са циљем да распрода његову имовину, укључујући и земљиште на коме се налази депо за тролејбусе на Дорћолу, за које основано сумњамо да је намењено тајкуну блиском самом врху државне власти, рекао је данас на конференцији за медије потпредседник Народног покрета Србије (НПС) и шеф одборничке групе у Скупштини града Београда Милош Павловић.
Павловић је испред Градског саобраћајног предузећа ,,Београд” поручио да уколико се градска власт не промени у што краћем року то предузеће ће бити уништено, његова имовина продата, пословање пребачено на тајкуне, а градски јавни превоз биће у милости и немилости једног или два тајкуна.
,,Када више немате пословање и када то предузеће престане да обавља функцију превозника у градском саобраћају следи продаја имовине онима који су се обогатили његовим уништавањем, а то је и циљ градске власти, која је укинула тролејбуски саобраћај крајем 2024 године, а као разлог навели су прелазак на електричне аутобусе. Председник Србије Александар Вучић и градоначелник Београда Александар Шапић треба да кажу прави разлог за укидање тролејбуса у Београду и одговоре на два питања”, додао је Павловић.
Он истиче да су главна питања да ли је тачно да је одлука о укидању тролејбуса донета како би се земљиште површине 5,4 хектара, на којем се неколико деценија налази депо за тролејбусе и које је власништво града Београда, продало приватнику за изградњу стамбено половног објекта површине између 300.000 и 500.000 метара квадратних, као и да ли је ово обећано инвеститору Николи Петровићу, куму Александра Вучића, како би исти изградио стамбено пословни објекат.
,,Скупштина града Београда је 2018. године усвојила План детаљне регулације, којим је промењена намена за ову парцелу 48/1 и тада је она предвиђена за изградњу за становање и поред чињенице да се ради о јавном земљишту. Приликом израде сваког планског документа, онај који га израђује мора да узме у обзир и делове плана који су предвиђени за јавну намену (као овај потез земљишта где се налази депо за тролејбусе), а затим тај плански документ пролази јавну расправу како би се исправиле евентуалне грешке”, казао је он.
Према његовим речима, у конкретном случају овај плански документ је направљен тако да је ово земљиште намењено за стамбену градњу и поред чињенице да је предвиђено за јавну намену, јер се на њему налази депо за тролејбусе ГСП, што значи да је неко већ 2018. године ову градско земљиште предвидео за становање.
,,По Плану детаљне регулације предвиђена дозвољена изграђеност је око 300.000 метара квадратних, а по плану генералне регулације око 500.000 метара квадратних. У питању је локација која је на обали реке, на 650 метара од самог центра града, просечна цена квадрата је 5.000 евра по метру квадратном и вредност инвестиције је између 1,5 и 2,5 милијарди евра. Друга ствар је циљ и намера да се ГСП `Београд`, које је корисник овог земљишта, финансијски уништи како би се његова и градска имовина на атрактивним локацијама распродали”, рекао је Павловић.
Он објашњава да власт то фактички ради прављењем огромних финансијских дугова на различите начине попут намештених тендера, у чему проналазе оправдање да пословање пребаце на приватнике што градска власт и чини лаганом пузајућом приватизацијом пословања у виду додељивања линија превоза приватницима тако да смо сада у ситуацији да је 80 посто линија градског превоза додељено приватним тајкунима.
,,У тренутку када су протести и блокаде студената у првом плану, када су устали професори и учитељи, адвокати и пољопривредници, када је цела Србија пред генералним штрајком, Александар Шапић и градска власт не мирују и по свему судећи спремају још једну инвестицију којом распродају градску имовину, у интересу власника крупног капитала блиском врху државне власти”, закључио је Павловић.