Оно што власт у Београду, предвођена СНС, упорно заборавља је да је њен основни задатак да олакша живот грађанима, а не да доноси одлуке које за циљ имају само повећање профита на штету грађана, што је случај и са новом аутобуском станицом, рекао је данас председник Општинског одбора Народног покрета Србије Земун и саобраћајни инжењер мр Александар Милијановић.
Он подсећа да су радови на новој аутобуској станици, која ће из центра Београда бити пресељена на Нови Београд, почели 2018. године са почетном ценом од 25 милиона евра, да би буџетом Града Београда било укупно планирано око 50 милиона и додаје да се, имајући у виду како СНС машинерија изводи радове, поставља питање да ли ће то бити и коначна цена радова за нову станицу, чије је отварање градоначелник Шапић најавио за мај 2025. године.
,,Поред упитне цене, горући проблем у овим врелим летњим данима је могуће укидање међумесних стајалишта у аутобуском превозу, која су као таква одређена решењем Секретаријата за саобраћај из 2012/2013. године које јасно дефинише стајалишта за међумесне линије са циљем бржег отрпемања путника, како у доласку у Београд тако и у одласку из њега”, казао је он.
Милијановић истиче да по свему судећи градске власти планирају да измене ово решење и укину међумесна стајалишта, не марећи за интересе грађана, а све у циљу повећања профита и пита како би укидање ових стајалишта утицало на путнике који долазе у Београд и из њега одлазе, јер сви они ће морати да иду на нову БАС станицу, зато што неће постојати досадашња стајалишта која су за путнике била економичнија по питању новца и времена.
,,На пример, укидање стајалишта на Аутокоманди које је близу Клиничком центру Србије, значи да сви грађани који долазе збгог лечења убудуће би морали прво да иду на Нови Београд, па да се одатле врате у део града где се налази КЦ Србије. У позадини могуће измене је повећање профита, јер би се тиме централизовали приходи од превоза путника и власт би тиме добила потпуну контролу над аутобуским превозом путника”, рекао је он.
Он објашњава да сваки превозник који обавља међумесни превоз од продаје карата на БАС даје девет посто свог прихода, а наплаћује се и сваки улазак и излазак са станице и додаје да путник плаћа перонску карту чија је тренутна цена 300 динара, а колико ће се плаћати на новој Аутобуској станици не зна се и поставља се питање зашто се грађани додатно финансијски оптерећују наплаћивањем перонске карте.
,,Целу причу додатно компликује стање у градском саобраћају, а уз чињеницу да би измена решења повећала трошкове грађана који ће поред цене аутобуске карте, морати да плаћају и перонску, као и карту за градски превоз, повећало би се и време путовања”, закључио је он.