НПС Лесковац: До када власт планира да остави грађане Лесковца и Србије без железничког саобраћаја?

Представници Градског одбора Народног покрета Србије Лесковац одржали су данас конференцију за новинаре на којој су упутили питања градској и републичкој власти која се тичу изградње железничке пруге дужине 22 километра која је почела септембра 2021. године и која до још увек није завршена.

Председник Градског одбора НПС Лесковац Драган Стошић осврнуо се на јучерашњу конференцију када је градоначелник истакао да је смањен прилив у буџету града за 17,5 посто и додао да је последњих месец дана у Лесковцу једна од главних активности фирми које су добијале су добијале субвенције од државе и града нуђење социјалног програма и смањење броја радника.

,,Мање радника, мање пара у буџету града, али и мање нових инвестиција. Која озбиљна фирма би инвестирала у државу у којој државни институт пројектује, министарство инвестира, наручилац радова је државна фирма и пројекат буде тако лоше урађен да убије 16 грађана?“, упитао је он.

Стошић је истакао да власт може да мења називе странке и покрета, али да неће моћи да побегну од одговорности, као и да не могу да сакрију некретнине и рачуне стечене корупцијом и додао да када институције почну пуним капацитетом и неселективно да раде свој посао, многи садашњи функционери власти ће доћи у месну заједницу „Ветерница“, јер се на југу налази окружни затвор.

,,Због тога се и градоначелник секира за мањак новца за инвестиције у Охридском насељу, јер брине највероватније за своје будуће комшије. Позивам грађане да, ако сутра путују, изаберу прави правац и да путују према Новом Пазару где су позвали студенте, а не путни правац према Ћациленду“, рекао је Стошић.

Члан Градског одбора НПС Лесковац Михајло Савић нагласио је да реконструкција пруге на југу Србије представља тему о којој се не прича превише, али и да на најбољи могући начин осликава како то изгледају „пројекти када је један од инвеститора или сам инвеститор држава или град“.

,,Овде на југу Србије имамо ситуацију, која дотиче и грађане Лесковца, да већ три и по године немамо железнички саобраћај за грађане. Радови на отварању реконструкције пруге на деоници Ниш-Брестовац у дужини од 22 километра, почели су септембра 2021. године. Тада су дошли Весић и Вучић и саопштили да ће радови трајати до јуна 2023. године и да вредност инвестиције износи 60 милиона евра“, казао је Савић.

Савић је објаснио да је тај први рок истекао и да су они у међувремену саопштили да ће сигурно бити завршена до фебруара месеца ове године и подсетио да је прошле године Весић рекао да ће се вршити реконструкција и дела пруге ка Прешеву и да постоји намера да се споји са железничком пругом Ниш и Скопље.

,,Први рок је био до краја ове године, међутим, пошто је очигледно да ће се и тај рок пробити сада се спомиње 2027. година да се потпуно заврши та реконструкција до Прешева. Дакле, имамо ситуацију где су грађани три и по године без железничког саобраћаја, а с друге стране видимо да неки пројекти имају приоритет и да се релативно брзо завршавају, као што је на пример био стадион Дубочица који је завршен и саграђен за годину и по дана“, додао је он.

Према његовим речима, најбољи пример како се раније радило је период у 19. веку за време краља Милана Обреновића, када се градила прва пруга у Србији на релацији Београд-Ниш у дужини од 243 километра, где је цела пруга била саграђена за три и по године.

,,То је било у периоду од 1881. до 1884. године, а сада не може да се реконструише за исти тај период пруга дужине 22 километра и зато питам градску и републичку власт шта су урадили поводом оволиког кашњења са роковима, до када планирају да оставе грађане Лесковца и грађане Србије без железничког саобраћаја и да ли планирају да као и у случају са реконструкцијом трга уђу у Гинисову књигу рекорда по дужини трајања реконструкције“, закључио је Савић.