Народни покрет Србије апелује на градску власт да преиспита своју одлуку и одустане од спровођења јавне набавке на изградњи аутобуског терминала у блоку 42 на Новом Београду на начин и под условима на који је расписана, истовремено их подсећајући да ће овај и сви слични пројекти морати да прођу процес финансијске ревизије, рекао је данас потпредседник Народног покрета Србије (НПС) Милош Павловић.
Павловић указује да је у питању још један у низу пројеката градске власти на челу са Александром Шапићем за који НПС основано сумња да се ради о коруптивном пројекту укупне вредности близу 48 милиона евра и којим се наноси штета и пљачка буџет Београђана.
,,Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу објавила је јавни позив за набавку грађевинских радова под називом Извођење радова на изградњи аутобуског терминала у блоку 42, у Новом Београду процењене вредности 5.630.000.000 динара. НПС указује да због тога сумњамо у законитост и верујемо у коруптивност ове јавне набавке”, казао је он.
Он истиче да у оквиру описа критеријума за квалитативни избор привредног субјекта, онај који жели да буде изабран на тендеру мора да докаже да има минимални приход од 7,5 милијарди динара за три последње финансијске године, односно да је учествовао у изградњи пет објеката укупне вредности 7,5 милијарди динара, једном објекту високоградње вредности минимум пет милијарди динара, односно објекту грађевионске површине 25.000 метара квадратних.
,,На овај начин овај тендер, као и у случају додела линија градског превоза и јавне набавке услиге очитавања бројила, прави се за тачно одређеног понуђача који има приход од најмање
7,5 милијарди динара у последње три финансијске године. Градска власт оваквом јавном набавком у потпуности крши одредбе Закона о јавним набавкама на штету Београђана правећи тиме дискриминацију и разлику између потенцијалних понуђача и доводећи тиме у повољнији положај привредне субјекте блиске градској власти“, објаснио је он.
Павловић наглашава да је укупна вредност радова 5,6 милијарди динара односно близу 48 милиона еура и додаје да уколико узмемо у обзир да је предвиђена изградња аутобуског терминала површине 6.500 метара квадратних у приземљу и 4.200 метара квадратних на првом спрату, јасно је да је вредност радова прецењена вишеструко.
,,За вредност од 48 милиона евра према тржишним условима може се изградити објекат од 48.000 метара квадратних, што је вишеструка површина од пројектоване изградње аутобуског терминала и само појачава сумњу о постојању корупције“, закључио је Павловић.