Из Народног покрета Србија Владичин Хан саопштено је да давно прокламовани политички слоган „стручност испред политике“ одавно нема своје место у политичком животу те општине, што потврђују и последње одлуке Скупштине општине којима је извршено именовање првостепене и другостепене Изборне комисије за избор чланова Савета месних заједница.
Предметним одлукама задовољен је минимум који је прописан нормативним актима којима се ближе уређује питање избора чланова органа за спровођење ових избора. Председници комисија и њихови заменици као и секретари и њихови заменици су дипломирани правници, али се поставља питање стручности осталих чланова комисије, пре свега првостепене, из разлога што међу њима нема дипломираних правника, као и на основу којих критеријума су они изабрани.
Долази се до јединог закључка да је основни критеријум за именовање чланова комисије њихова политичка подобност и милост коју уживају од стране локалних вођа. Овакав принцип избора примењује се и код избора директора јавних предузећа чији је оснивач општина Владичин Хан. Најбољи пример је избор директора Установе за културу, туризам и библиотекарство Владичин Хан, који своја стручна знања из уметности „најбоље“ може да представи приликом отварања изложбе слика које су мотивисане стиловима који су се „изучавали“ на Пољопривредном факултету.
Анализирајући састав првостепене Комисије за спровођење избора за чланове Савета месних заједница, долази се до закључка да је одбрана локалних вођа на друштвеним мрежама била основни критеријум и квалификација за избор члана комисије, а пре свега се мисли на избор Зорана Крстића за члана Изборне комисије.
Он се својом огромном борбом уз упућивање низа увреда и различитих лажних квалификација на рачун својих неистомишљеника, на друштвеним мрежама, квалификовао „као велики стручњак“ за спровођење изборних радњи. Неспорно је да му је познат рад на терену, предаја пакета, договорених накнада, дељење флајере, ношење партијске заставе, с тим што истом никако не може бити познат поступак спровођења избора који захтева стручна знања из области права.
Намеће се оправдано питање, како ће председник комисије или секретар као дипломирани правници објаснити нестручним члановима комисије да одређени предлог треба одбацити, одбити или усвојити када су од правног значења наведених термина удаљени као владајућа партија од правне државе и начела владавине права.
Допринос нестручних чланова Комисије у раду исте свешће се на потписивање евиденције о присутности седницама, како би им се исплатила одговарајућа накнада из буџета, али не на основу рада у њој, већ на основу њиховог досадашњег партијског деловања.
Иако је стање у друштву катастрофално, као и у пољопривреди, нема места избору дипломираног социјалног радника и дипломираног инжењера пољопривреде за чланове другостепене Изборне комисије. Именована лица свој допринос могу несумњиво дати у сфери за коју су уско специјализовани, никако у изборном поступку, а нарочито у поступку одлучивања по изјављеним правним лековима.
Којим ће се критеријумима Изборна комисија руководити приликом избора чланова Бирачких комисија са спровођења гласања на бирачким местима? Ако узмемо у обзир досадашњи начин предлагања кандидата и избора, очигледно је да ће за чланове бити предложени и изабрани они који су политички подобни како би им се исплатила дневница за досадашње партијско ангажовање а не они који својим знањем и искуством могу допринети квалитетном спровођењу изборног поступка.
Избором нестручних лица за чланове органа за спровођење избора, отежаће само посао стручним лицима из разлога што ће исти морати да се баве „правном гимнастиком“ како би сам изборни поступак задржали у оквирима какве-такве законитости.
Врху власти очигледно нису позната тренутна друштвена дешавања, као и разлог због кога се народ налази на улицама широм Србије тражећи правду, те својим одлукама настављају даље са већ устаљеном праксом да стручност није битна већ партијска подобност и послушност, па зато не треба да чуди и нека „ханска надстрешница“ која ће пасти и коштати много грађане ове општине.