Gradska vlast je prekršila zakon kada je u pitanju kružni tok kod Ušća, jer projekat nije izrađen, kao ni tehnička kontrola, a ne postoji ni građevinska dozvola za njega, a raskrsnica je urađena u okviru redovnog održavanja JP ,,Beograd put”, rekla je za televiziju Insajder saobraćajna inženjerka Marina Lipovac Tanasković iz resornog odbora za za saobraćaj i infrastrukturu Narodnog pokreta Srbije (NPS).
Lipovac Tanasković, koja je i diplomirala na temi kružnih raskrsnica, ističe da je radove na kružnom toku kod Ušća jedino ispratio nadzor i dodaje da je suština cele priče da sve treba da se radi po zakonu, od početka do kraja.
,,Kružne raskrsnice služe da se saobraćaj uspori i bude bezbedniji, a nikako da se ubrza i kao takve se koriste godinama unazad. Postoji i trend tzv. turbo kružnih raskrsnica koje služe za ubrzavanje saobraćaja, ali samo u nenaseljenim područjima”, objasnila je ona.
Prema njenim rečima, kada se govori o starom Savskom mostu, početak je bio pogrešan, najveći problem je što se ruši stari most i što niko nije dao šansu da on ostane, a da se novi izgradi na nekoj drugoj lokaciji, a prvenstveno je trebalo uraditi analizu pa tek onda da se vidi da li most treba da se sruši.
,,Nije ideja srušiti staru gradnju i napraviti veću i lepšu, već treba pametno upravljati. Ništa od toga se ne radi samo zato što je neko odlučio nešto i rekao da je to svršen čin. Nijedan stručnjak neće reći da stari most treba da se sruši, posebno ne stručnjak koji posmatra šta se dešava u svetu, jer održivi razvoj gradova podrazumeva da se ništa od infrastrukture ne sme rušiti, već rekonstruisati i praviti, pa čak i zgrade, a ne samo veliki infrastrukturni projekti”, dodala je ona.
Ona naglašava da postoji niz rešenja kako se rešavaju gužve u gradovima, a prvo i najosnovnije je da postoji gradski prevoz koji dobro funkcioniše, koji je pouzdan i koji će da privuče ljude i dodaje da žute trake treba da budu slobodne za vozila kojima su namenjena, kao i da postoje pametni semafori i sistemi čime se pospešuje saobraćaj i nema zagušenja, ali da je problem i parkiranje.
,,Prema ugovoru koji je verifikovan u Skupštini Srbije rušenje mosta koštaće 12 miliona evra. Srbija se poslednjih godina toliko zadužuje kod Kine, a u prošloj godini smo imali preko 10 milijardi evra zaduženja, što je preveliko zaduženje da radimo sve infrastrukturne projekte pod velom tajni, za koje nismo videli projekte i koji idu preko direktne pogodbe”, rekla je ona.
Ona kaže da za sve razloge koje smo čuli za rušenje mosta može da se nađe kompromisno rešenje, jer most treba da ostane bez obzira na vrstu saobraćaja koja će se odvijati preko njega.